• 12 marca 2018 r.

10.00 – 11.15

  • Rewolucja w chłodnictwie przemysłowym i retail

    ZOBACZ WIĘCEJ
     

    Od 2020 roku czeka nas zmiana w branży chłodniczej tak duża jakiej nie było od ponad 60 lat. Nowe technologie mają olbrzymi potencjał oszczędności energii, ale wiążą się ze znaczną zmianą. To czy uda się odpowiednio je wdrożyć zaważy na całym Twoim biznesie. W wyniku rozwoju technologii chłodniczych, wymogów ekologicznych, dążenia do oszczędności energii a także legislacji branża chłodnicza będzie musiała ostatecznie pożegnać się z tzw. „freonami”. W ich miejsce wchodzą docelowo CO2 (naturalny dwutlenek węgla), propan i tymczasowo zamienniki. Szczególnie ten pierwszy posiada potencjał zmniejszenia zużycia energii nawet o 40% w stosunku do obecnych technologii oraz odzysku ciepła w temperaturach dochodzących do 95°C. Odpowiednio wdrożone, te cechy pomagają drastycznie zmniejszyć koszty utrzymania przedsiębiorstwa (OPEX) lub wytworzenia produktu. Firmy handlowe i produkcyjne z tzw. „starej Europy” już wdrażają nowe technologie z pełnym zaangażowaniem. Polskich przedsiębiorców nie stać na to, aby pozostać z tyłu.

    Wykładowca:

    Maurycy Szwajkajzer, inżynier chłodnictwa, właściciel firmy projektowej i konsultingowej ENRECO

     

11.45 - 13.15

  • Zmniejsz rotację, zwiększ obroty, czyli zarządzanie personelem w XXI wieku

    ZOBACZ WIĘCEJ
     

    Największy problem w gastronomii? Zarządzanie personelem. Stwórz zespół na miarę XXI wieku. Jak unikać problemu nadmiernej rotacji? Jak wdrożyć skuteczny system prowizyjny? Jak zarządzać zespołem, wykorzystując ich potencjał? Jak zwiększyć obroty?

    Wykładowcy:

    • Paweł Gruba, właściciel, V4B Manager Zewnętrzny
    • Piotr Rogowski, właściciel, V4B Manager Zewnętrzny
     

13.30 - 14.45

  • Robot, jadło podawca, kelner kto dzisiaj obsługuje gości w restauracji?

    ZOBACZ WIĘCEJ
     

    Kelner powinien być kulinarnym doradca klienta, czy jest potrzebny? W która stronę pójdzie rynek, czy tradycyjny kontakt z człowiekiem czy zmechanizowana obsługa? Czy teraz sam ode bufety kelnerskie, bez obsługi, czy ważne są potrzeby gościa. Kelner powinien opowiadać historie potraw. Czy lokal bez obsługi może nazywać się restauracją? Czy postęp technologii doprowadzi nas do tego, że jedzenie będzie wyłącznie dostarczane do domów/mieszkań. A może restauracje z profesjonalną obsługa będą luksusem, na który będzie stać nielicznych gości?

    Wykładowcy:

    • Piotr Borecki, wiceprezes, członek Stowarzyszenia Kelnerów Polskich
    • Beata Białowąs, dyrektor, Naczelna Izba Rzemieślnicza oraz Małej i Średniej Przedsiębiorczości w Katowicach
     

15.00-16.30

  • Policzalny biznes. Zarządzanie kosztami w gastronomii

    ZOBACZ WIĘCEJ
     

    Czy zdajesz sobie sprawę, że większość restauracji pracuje na źle wyliczonym wyniku finansowym? Ma to ogromny wpływ na podejmowanie strategicznych decyzji i pokażemy Ci jak to zmienić.

    Czy wiesz jak poprawnie liczyć food cost i beverage cost? Czy wiesz, jak uprościć inwentaryzację?

    Czy dobrze wyliczyłeś koszty pracy? Jak zbudować narzędzia, które dostarczą powyższych informacji?

    Stwórz własny projekt zarządzania kosztami, który pozwoli na analizę wyniku finansowego Twojej restauracji w czasie rzeczywistym.

    Wykładowcy:

    • Paweł Gruba, właściciel, V4B Manager Zewnętrzny
    • Piotr Rogowski, właściciel, V4B Manager Zewnętrzny
     
  • 13 marca 2018 r.

10.00 – 11.15

  • Zmiany w chłodnictwie dla gastronomi

    ZOBACZ WIĘCEJ
     

    Restaurator powinien oczekiwać od chłodnictwa trzech rzeczy: odpowiedniej temperatury, niskiego zużycia energii i tego, aby nie musiał się nim zajmować. Zmiany związane z wycofaniem tzw. „freonów”, które dzieją się właśnie teraz dotyczą także niewielkich komór chłodniczych, lodówek i witryn chłodniczych. Zakup odpowiednich urządzeń w momencie inwestycji daje inwestorowi spokój, zmniejszone zużycie energii i jeśli tego potrzebuje ciepłą wodę za darmo na wiele lat. Z drugiej strony nieodpowiednio podjęta decyzja będzie miała konsekwencje bardzo szybko. Co jest ważne i gdzie jest potencjał.

    Wykładowca:

    Maurycy Szwajkajzer, inżynier chłodnictwa, właściciel firmy projektowej i konsultingowej ENRECO

     

11.45 – 12.30

  • Mini bistro w wielkopowierzchniowym w sklepie spożywczym – czy ten koncept ma sens?

    ZOBACZ WIĘCEJ
     

    Convenience food – trendy przyszłości, a nowoczesne technologie pomagające w przygotowaniu oferty żywieniowej. Biznes FMCG w podziale na grupy docelowe widziany z perspektywy dostawców, kupców, konsumentów oraz wkraczający trend convenience food wpływający na zmiany postrzegania potrzeb rynkowych oraz długoletnich strategii biznesowych. Jak nadążyć za zmianami oraz gdzie szukać inspiracji w ramach rozwoju swojego biznesu na przykładzie globalnego biznesu QSR. Przykład współpracy z sieciami lokalnymi oraz biznesem międzynarodowym.

    Wykładowca:

    Damian Rdzanek, dyrektor ds. Klientów Kluczowych, RATIONAL

     

13.00 - 14.30

  • Alergeny na talerzu – moda dietetyczna czy wyzwanie organizacyjne dla restauracji?

    ZOBACZ WIĘCEJ
     

    Alergeny w żywności- jakie składniki mogą wywołać alergię i co to jest wstrząs „alergiczny"? Wymagania prawne oraz oczekiwania Klientów w obszarze alergenów. Świadomość obecności i postępowania z alergenami w dziale gastronomii- przykłady operacyjne z kuchni i restauracji. Rozwiązania, czyli jak produkować bezpiecznie bez alergenów. Planowanie, komunikacja i organizacja obsługi gości o specjalnych wymaganiach żywieniowych.

    Wykładowca:

    Aneta Kowalska, auditor wiodący, właściciel SENSORYKA, systemy jakości w branży spożywczej

     

14.45-16.30

  • Jak radzić sobie z internetowym hejtem i niskimi ocenami lokalu gastronomicznego? Usuwać, odpowiadać czy milczeć?

    ZOBACZ WIĘCEJ
     

    Abstrakt: Wszyscy goście wychodzą z Twojej restauracji usatysfakcjonowani, a Ty zbierasz same komplementy. Niestety, świat idealny nie istnieje, a Ty nie jesteś w stanie przypaść do gustu każdemu. Musisz liczyć się z tym, że prędzej czy później spotkasz się z surową oceną, na co powinieneś być przygotowany. W czasie prelekcji poznacie odpowiedzi na pytania: czym różni się hejt od krytyki? Jak prognozować problemy i jak sobie z nim radzić? Czy gość ma zawsze rację, a może warto wchodzić z nim w polemikę? Czy odpowiedź na negatywne opinie może minimalizować straty wizerunkowe? Co to jest Efekt Streisand i zasada 5P oraz dlaczego tak ważny jest monitoring internetu?

    Wykładowca:

    Angelika Borysiak, social media & marketing manager, zajmuje się budowaniem wizerunku w branży HoReCa

     
Facebook